ارزش تاریخ خواندن امام موسی کاظم شهادت

ارزش: تاریخ خواندن امام موسی کاظم شهادت امامت شیعه

گت بلاگز علمی پزشکی چگونه لاغر شویم؟

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی از اصول کلی رژیم لاغری مناسب و صحیح در مبتلایان به چاقی خبر داد.

چگونه لاغر شویم؟

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص اصول کلی رژیم لاغری اظهار داشت: افراد چاقی که قصد دارند رژیم لاغری بگیرند باید حتماً وعده صبحانه را میل کنند، لیکن صبحانه نخوردن باعث می شود که اشخاص زیاد کردن اشتهایی بخصوص در بعدازظهر داشته باشند.

عبارات مهم : احساس
وی ادامه داد: داشتن ساعت غذا خوردن منظم در اشخاص باعث می شود که جلوی ریزه ذلت در طول روز گرفته شود همچنین مصرف سبزیجات به علت اینکه حاوی فیبر هستند کمک می کنند که افراد دیرتر گرسنه شده است و احساس سیری پایدارتری داشته باشند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص مصرف آب کرفس در رژیم لاغری اشخاص افزود: افرادی که قصد دارند وزن خود را کم کردن دهند باید از گیاه کرفس استفاده کنند، لیکن آب کرفس دارای فیبر نبوده و بنابراین نقشی در احساس سیری افراد ندارد. همچنین مصرف روزانه ۲ تا ۳ لیوان آب کرفس در مبتلایان به کم کاری تیروئید باعث شدت یافتن بیماری ارزش می شود و در کسانی که داروهای خاصی را استفاده می کنند مصرف خودسرانه و بیش از حد آب کرفس جذب دارو ها را با اختلال مواجه می کند.

جوزد انی تأکید کرد: طبق گفته انجمن قلب آمریکا در صورتیکه افراد قصد داشته باشند وزن خود را کم کردن دهند باید روزانه به مدت بیش از ۴۵ دقیقه ورزش کنند البته توجه به این توصیه حائز اهمیت است که ورزش با فعالیت در منزل و محل کار متفاوت هست، همچنین اگر افراد میل به داشته باشند که وزن خود را ثابت نگهدارند باید روزانه به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مصرف غلّات سبوس دار همچون نان جو، نان چاودار، نان های گندمی که با آرد کامل تهیه می شوند، برنج قهوه ای و ماکارانی سبوس دار خاصیت سیرکنندگی بیشتری دارند. نوع پخت برنج قهوه ای در مقایسه با برنج سفید متفاوت بوده بنابراین اشخاص جهت عوض کردن عادت غذایی می توانند ابتدا هفته ای یک الی دو بار از برنج قهوه ای استفاده کرده و سپس به تدریج دفعات آن را زیاد کردن دهند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار داشت: مغز ما توانایی تشخیص تشنگی از گرسنگی را ندارد بنابراین بسیاری از اوقات هنگامی که تشنه هستیم احساس می کنیم گرسنه بوده و به مصرف غذا روی می آوریم. نوشیدن مایعات به اندازه کافی در رژیم غذایی روزانه در لاغری افراد تأثیر بسزایی دارد.

جوزدانی توصیه کرد: مبتلایان به اضافه وزن و چاقی باید در وعده های غذایی خود از پروتئین های گیاهی (انواع حبوبات) یا پروتئین های حیوانی (انواع گوشت کم چرب) استفاده کرده، لیکن مصرف پروتئین کمتر موجب احساس گرسنگی زیاد می شود. استفاده از تخم مرغ، عدسی و سوپ حاوی گوشت مرغ در وعده صبحانه در رژیم لاغری اشخاص توصیه می شود.

وی یادآور شد: مصرف روغن های مناسب مانند کلز ا، کنجد، کانو لا و روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه مهم است که متأسفانه بعضی از افرادی که دچار چاقی هستند به اشتباه تمام روغن ها را از برنامه غذایی خود از بین بردن کرده که این امر باعث می شود احساس گرسنگی سریع تر اتفاق بیافتد به علت اینکه بعضی از انرژی روزانه ما از روغن ها تأمین می شود، همچنین مصرف روغن های گیاهی مناسب باعث زیاد کردن گلسترول خون و کم کردن کلسترول بد خون می شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: احساس | لاغری | روزانه | استفاده | افراد چاق | رژیم غذایی | رژیم لاغری | برنامه غذایی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog